4x4BKF, jesteś przechuj :!:
[O1] Falujące obroty, drgania silnika
Zwiń
X
-
[O1] Falujące obroty, drgania silnika
Ponawiam temat bo już nie mam sił na to.
Problem polega na wpadaniu silnika w dziwne dość duże wibracje, ale wyłącznie podczas toczenia się auta i wciśniętym sprzęgle. Gdy auto toczy się, wrzucę na luz i puszcze sprzęgło telepanie ustaje. Po ponownym wciśnięciu znów telepie. Na ciepłym silniku jest to już trudniej uzyskać, ale na zimnym zawsze telepie.
Teraz tak, podłączyłem vaga i widać skaczące obroty od ok. 880 do ok. 920 obrotów. po zatrzymaniu ani drgnie i trzyma na 903.
Mechanik twierdzi, że dwumas jest zdrowy.
Przy wymianie oleju przy okazji zrobiłem test podnosząc jedno koło i wbiłem bieg. Po wciśnięciu sprzęgła silnik znów wpadł w wibracje, które ustały po zatrzymaniu się koła. Niestety jak pojechałem do mechanika to już się nie udało bo silnik się nagrzał.
Wyczytałem coś o nastawniku w pompie i teraz mam pytanie jak to zdiagnozować? Jeśli nastawnik wymaga przeczyszczenia to czy podczas telepania nie powinna zmieniać się dawka paliwa i napięcie (chyba w bloku 001, 3 kolumna)?
Mogę spróbować to zlogować, ale nie wiem, które bloki dokładnie.
Czy są jakieś dwa czujnik obrotów silnika? Nie wiem czy vag-com odczytuje bloki z pewnym opóźnieniem, czy jak, ale jak w bloku 001 miałem 920 obrotów to w (chyba) 003 pokazywał 880.
-
-
Dorzucam logi z rana:
Widać od Time Stamp 99.9 dawka, napięcie oraz obroty skaczą.
Podobnie od 166.
Zamieszczone przez german81jak chcesz sprawdzic czy to nastawnik odepnij czyjnik predkosci w skrzyni biegów i zobacz co sie bedzie działo. jesli wszystko wruci do normy to nastawnik do czyszczenia
Komentarz
-
Komentarz